پرورش مرغ زنده|خرید مرغ و خروس با قیمت مناسب

پرورش مرغ زنده
پرورش مرغ زنده

برای پرورش مرغ زنده در ابتدا باید هدف خود را از پرورش مرغ و خروس تعیین و مشخص کنید. پس از تعیین و مشخص کردن هدف خود می توانید اقدام به خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز نمایید. هدف از پرورش مرغ عموما تخم گذاری می باشد اما در برخی موارد استفاده از گوشت مرغ حائز اهمیت می باشد. از مرغ و خروس زنده به منظور قربانی کردن نیز در بسیاری از موارد استفاده می شود. امروزه به دلیل گرانی ها و عدم ثبات در بازار بسیاری از مردم به جای گوسفند زنده از مرغ زنده استفاده می کنند. به دلیل گران شدن گوسفند ، قربانی کردن مرغ زنده در اعیاد و مناسبت های مختلف از لحاظ هزینه با صرفه تر می باشد.

پرورش مرغ و خروس زنده

از موارد مهم خرید مرغ و خروس زنده محل عرضه و پرورش آن می باشد. در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در محل عرضه امکان مریض شدن مرغ و خروس ها وجود دارد. البته برخی از پرورش دهندگان مرغ و خروس برای رشد سریع تر مرغ و خروس از روش های غیر اصولی و اشتباه استفاده می کنند. به طور مثال برای چاق شدن مرغ و خروس ها از هورمون استفاده می کنند. مرغ و خروس محلی از لحاظ کیفیت و سالم بودن مناسب تر و بهتر از مرغ و خروس های مرغداری ها می باشند.

اگر شما قصد دارید مرغ و خروس پرورش دهید لازم است نکاتی را رعایت نمایید. در این بخش از مقاله نکاتی را ذکر می کنیم که لازم است در هنگام پرورش مرغ و خروس زنده به آن ها توجه داشته باشیم و آن ها را رعایت نماییم.

نکات لازم برای پرورش مرغ و خروس زنده

اولین نکته ای که در پرورش مرغ و خروس زنده دارای اهمیت است محل نگهداری آن ها می باشد. محل نگهداری باید به اندازه ی کافی بزرگ شود تا مرغ و خروس بتوانند به راحتی در آن جا بال های خود را باز کنند. هم چنین محل پرورش مرغ و خروس لازم است دارای تهویه مناسب باشد. توجه کنید که برای پرورش مرغ و خروس زنده لازم است نکات بهداشتی را رعایت نمایید تا مرغ و خروس دچار بیماری نشوند. 

شما برای خرید مرغ و خروس با بهترین کیفیت و کاملا بهداشتی می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

22538486- 09195299414

امتیاز شما به این مقاله
اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *