خروس سیاه محلی|خرید خروس سیاه به صورت آنلاین

خروس سیاه محلی
خروس سیاه محلی

خروس سیاه محلی-خروس سیاه یا نژاد نیوجرسی بعنوان نژاد غول دو منظوره که پس از آن به طور سنتی توسعه داده شده مورد استفاده برای تولید گوشت سنگین است.خروس سیاه شانه تک با لاله گوش سیاه و پوست سیاه و تخمگذاری با تخم مرغ رنگ پوست قهوه ای تولید می کند. نژاد غول نیوجرسی در سه گونه سیاه، سفید، و آبی را انجمن طیور آمریکا (APA) به رسمیت می شناسد.

 مرغ و خروس سیاه از 150000 تا 300000 تومان 

تماس تلفنی

وزن استاندارد خروس سیاه
خروس: 5.89 کیلو.
مرغ: 4.5 کیلو.
خروس: 4.9 کیلو است.
پولت: 3.6 کیلو.

همانطور که از نام آن پیداست، نیوجرسی نسبت به سایر پرندگان، غول پرندگان معروف است. در واقع، این پرنده دارای بزرگترین وزن از هر نژاد به رسمیت شناخته شده است.

همه چیز در مورد نژاد خروس غول نیوجرسی بزرگ و با ابهت است. اندازه نژاد نیوجرسی غول به منظور حمایت از وزن عظیم از یک پرنده بالغ بسیار بزرگ است. متوسط وزن خروس سیاه نسبت به دیگر نژاد ها بسیار عظیم جثه می باشد. طول، عرض بسیار عمیق، با این تصور کلی که یک مرغ بزرگ مربع است. بدن به صورت افقی با پشت پهن و مسطح با رفت و برگشت تا کوتاه به دم، که نسبتا کوتاه و در یک زاویه 30 درجه به 45 درجه قرار می گیرد. کله بزرگ، و نسبتا گسترده است، در اثر یک پدیده قابل توجیه علمی مرغ و خروس‌های سیاه کشور اندونزی در جهان مشهور و قیمت گوشت آنها سرسام آور شده است.

خروس سیاه
مرغ سیاه
به تازگی قیمت نوعی مرغ که دارای پوست و حتی گوشت سیاه است در شرق آسیا بسیار بالا رفته و جزو خوراکی‌های بسیار گران و تشریفاتی شده است.

گفتنی است، این مرغ و خروس‌ها Agam Cemani نام دارند و اعتقاد باستانی مردم اندونزی بر این است که خوردن آنها نیروی افسانه‌ای به انسان می‌دهد.

اگر شما هم به شناخت پرندگان خاص و عجیب علاقه مند هستید به دانشنامه جامع پرندگان دی کیو شاپ حتما سر بزنید !

علت سیاهی خروس سیاه
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان علت سیاهی کامل پرها و حتی گوشت این مرغ و خروس‌ها را بیماری ژنتیکی به نام Fibromelanisis عنوان کرده‌اند که سبب نوعی جهش ژنتیکی و تغییر رنگدانه‌‌های بدن این حیوان شده است.
این بیماری حتی سبب شده کلیه پرها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و سایر اندا‌‌م‌های داخلی و خارجی این پرندگان کاملا سیاه باشد.

این حیوان که در زبان ترکى آذرى قره خروس نامیده مى شود یکى از مهم ترین گونه هاى جانورى زیست بوم بین المللى ارسباران در آذربایجان شرقى است که در معرض انقراض قرار دارد. این پرنده بومى آذربایجان شرقى در کنار وجود گونه مشابه دیگرى با نام سیاه خروس قفقازى از شهرت جهانى برخوردار است.

خروس سیاه
خطر انقراض خروس سیاه
سیاه خروس از نظر قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست کشور جزو گونه هاى در معرض انقراض و از نظر بین المللى در معرض تهدید محسوب و به همین دلیل شکار آن ممنوع است.

گرچه در طول حدود ۳ دهه گذشته مطالعه و تحقیق دامنه دارى در مورد حیات وحش این گونه پرنده در ایران انجام نگرفته است اما چراى بى رویه احشام در زیستگاه سیاه خروس، جنگل زدایى و نابودى علفزارهاى زیستگاه این پرنده توسط اهالى محلى از جمله مهم ترین عامل تهدید این حیوان به عنوان یکى از گونه هاى نادر جانورى جهان اعلام شده است.

امتیاز شما به این مقاله
اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *