خریدار مرغ زنده|قیمت مرغ زنده|خرید مرغ زنده

خریدار مرغ زنده
خریدار مرغ زنده

برای خریداری مرغ زنده اگر از این پرندگان دانسته های کمی دارید، باید با قسمت های یک مرغ ، ظاهر عمومی یک پرنده سالم و تفاوت های جوجه های نر و ماده آشنا شوید. نیازی نیست که در آناتومی مرغ متخصص شوید ، اما برای خریداری مرغ زنده باید بدانید که خصوصیات اصلی مرغ ها ، چرخه زندگی عادی آن ها و نحوه اداره پرندگان زنده چیست. این اطلاعات بعداً در هنگام تشخیص و درمان مرغ برای بیماری بسیار مفید خواهد بود.

مشخصات و خریداری مرغ زنده

مرغ ها در اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. تخمگذاری می کنند که می تواند از سفید خالص ، قهوه ای تیره ، سبز زیتونی تا لکه ای باشد. تعداد تخم های که یک ماده بالغ در یک سال می گذارد از هیچ یک به 365 یا یک عدد در روز متغیر است. مرغ زنده معمولي كشوري كه هيچ گونه اصلاح نژادي نداشته است ، معمولاً بين 25 تا 100 تخم در سال تخم خواهد گذاشت كه بيشتر به شرايطي مانند خوراک ، قرار گرفتن در معرض بيماري و شكارچيان ، هوا و ساير موارد بستگي دارد. نژادهای اصلاح شده از پنج تا شش ماهگی شروع به تخمگذاری می کنند و در شرایط خوب سالانه بین 180 تا 365 تخم ،تخمگذاری می کنند ، همچنین نژادهای اصلاح شده ای وجود دارد که به طور خاص برای تولید گوشت در نظر گرفته شده اند. وزن جوجه های این نژادها فقط در هفت تا هشت هفتگی بیش از 2 کیلوگرم است.

هنگام جوجه ریزی جوجه ها مرطوب هستند. در عرض چند ساعت خشک می شوند و با نرم کردن پوشانده می شوند. اولین پرها در عرض یک هفته در نوک بال و دم ظاهر می شوند. بعداً پرهای دیگر رشد می کنند.جوجه ها با توجه به نژاد ، تغذیه و عوامل محیطی با نرخ های مختلفی بالغ می شوند. بیشتر آنها تا شش ماهگی بالغ می شوند.

نگهداری یک گله کوچک از مرغ در حیاط خانه شما فواید زیادی دارد ، از تهیه تخم مرغ تازه و سالم از حیواناتی که به خوبی مراقبت می شوند ، به شما کود عالی برای باغبانی می دهند.

 

امتیاز شما به این مقاله
اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *